Fakezű gitáros

Egy fakezű kalandjai a gitárok világában...

Friss topikok

  • Ato Mic: @tefnut: fuss neki ismét, mert totál értelmezhetetlen káosz amit írtál, de előtte mosd ki a szád s... (2020.09.20. 20:58) Hogyan memorizáljuk a hangokat a gitár nyakán
  • ételizésítő: @recefyce: "sok átfedés van benne a hangközök értékét tekintve? pl: kis terc=bővített szekund ; s... (2018.04.25. 02:08) Hangközök
  • Goosnargh: Szia ! Sok jó tippet kaptam az oldalad átnézése közben. Szép munka ! A poszt témájához a hozzáadot... (2015.11.28. 21:44) Oktatóanyagok gitártanuláshoz
  • Laci Bakonyi: Jó estét! Kérdésem a következő-5wattos Vox erösítővel használva a boss overdrive-distortion torzít... (2014.01.05. 22:34) BOSS gitár pedálok bemutója
  • raccoon24: Elég régi bejegyzés, de talán néhányan ránéznek. Most (még) ingyenesen hozzá lehet jutni egy Guit... (2013.05.26. 16:35) Guitar Pro és tabok

Intró

2011.10.03. 16:58 Laci

A mondás az tartja, hogy minden kezdet nehéz. Véleményem szerint viszont elkezdeni a legkönnyebb a dolgokat, annál nehezebb viszont folytatni és nem feladni. Legyen szó akár a blogolásról vagy éppen a gitártanulásról. Jelen bloggal megpróbálom a két dolgot egybefogni, ezen keresztül bemutatni utamat a tanulás néha rögös világában. 

A kissé negatív felütés a poszt elején természetesen nem véletlen, hiszen már többször beletört a bicskám a hathúros hangszer világának meghódításába. Még tinédzserként úgy gondoltam közel öt, zongora előtt eltöltött év után, hogy (bár állítólag nagyon tehetséges voltam) nekem inkább gitárral a kezemben kellene meghódítani a világot jelentő deszkákat. A váltásban erős motivációs tényező volt, hogy már akkor is rock fémes hangzásvilága állt hozzám közel (na és szerencsére ez a mai napig így van). A kezdeti lelkesedés viszont hamar vegyült a csalódottság ízével, mert szembesültem azzal a ténnyel, hogy az ember ujjainak (illetve egész kezének) teljesen másfajta működésre kell berendezkednie mint egy zongora esetén. Ez a negatív érzés pedig szinte minden kezdő gitáros mumusának, a barré fogások elsajátításánál csúcsosodott ki. Nincs mit szépíteni a dolgokat, pár hónap után feladtam.
 
Közel húsz év hangszerektől távol töltött év után döntöttem úgy, hogy ezt a rendezetlen számlát rendeznem kellene és ismét a gitárra esett a választásom. Gyorsan fel is lapoztam az apróhirdetéseket és napokon belül ott állt a nappalim közepén egy Ibanez Gio és egy Marshall MG15FX (később még egy BOSS MT-2 Metal Zone torzító pedál csatlakozott hozzájuk). 
 
 
A hirtelen felindulást az elhatározás is követte, miszerint kipróbálom tanár nélkül a folyamatot. Ami nincs az interneten az nem is létezik, nem igaz? De igen, a tétel igaz. Így hörcsög módjára kezdtem habzsolni a különféle oldalakat és lassan halomban álltak otthon az oktatóanyagok (ezeknek majd szeretnék a jövőben külön is több posztot szentelni). Viszont így sikerült gyorsan átesnem a ló másik oldalára, egyszerűen nem tudtam mit, milyen sorrendben és tematika mentén próbáljak elsajátítani. Ez persze megint oda vezetett, hogy a lelkesedést felváltotta a lustaság. 
 
Rá kellett jönnöm, hogy szükségem van egy külső segítségre aki egyrészről sorvezetőm tud lenni a folyamatban, másrészről pedig időnként nyakonvág vagy éppen lelket önt belém. Szóval most itt tartok, szerdán találkozom először a kiszemelt tanárommal. Magával a bloggal pedig az a célom, hogy összegyűjtsem és közzétegyem az eddigi és jövőbeli tapasztalataimat (nyilván beleértve a rengeteg hibát amit elkövettem illetve el fogok követni), gondolataimat, gitár tab-okat stb. Ezzel az intró le is zárult, itt az ideje a húrok közé csapni. Are you ready to rock?
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fakezu.blog.hu/api/trackback/id/tr863275669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pepe_papa 2012.04.22. 11:08:07

Szia Fakezű!:)
Sztem nem lehetsz Te már annyira fakezű a gitározáshoz!:) Tetszik a blogod. Nagyon sok hasznos info van itt. Örülök, hogy idetaláltam. Gratulálok és várom a további "fejleményeket"!:)

Laci 2012.04.26. 08:55:53

Szia,

Köszi:-) Sajnos az otthoni gépem bedöglött és emiatt nem tudtam frissíteni a blogot... 1-2 hónapja sikerült venni egy újat, viszont nem tudtam eldönteni hogy milyen formában csináljak tovább a blogot. Az eredeti cél az volt, hogy a tanulással párhuzamosan írom a dolgokat... Igazából azt kellene eldöntenem, hogy megpróbálom feldolgozni az eltelt időt időrendben vagy inkább elszakadok ettől és arról írok ami éppen eszembe jut...

pepe_papa 2012.04.27. 21:11:36

Szia!
Nem könnyű a döntés, de valamiért azt érzem, hogy az utóbbi(arról írok ami éppen eszembe jut... )mellett rakod le a voksod!:) Bárhogy is lesz, engem érdekelni fog!:)
süti beállítások módosítása